Eerste dag in Bali - Reisverslag uit Renon, Indonesië van Gladys Classen - WaarBenJij.nu Eerste dag in Bali - Reisverslag uit Renon, Indonesië van Gladys Classen - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Bali

Door: Gladys Classen

Blijf op de hoogte en volg Gladys

21 Januari 2014 | Indonesië, Renon

Hallo allemaal,

De eerste dag zit erop in Bali en ik kan jullie vertellen, het is een hele nieuwe wereld. Iedereen zal wel denken, ja logisch.. maar geloof me.. pas als je het met eigen ogen hebt gezien, snap je wat ik bedoel..

Ik zal vanaf het begin beginnen...
Het afscheid nemen van vrienden en familie viel al zwaar, maar toen pap, mam, glenda en corin mij afzetten was het echt DIE-HARD. Ze hebben mij de moed gegeven om toch door te gaan. Het is tevens een droom, maar zonder hun steun was ik nooit zo ver gekomen.

De eerste vlug ging gelukkig snel voorbij. Ik heb films gekeken en wat spelletjes gespeeld. Slapen ging niet goed, doordat ik onrustig was in mijn hoofd. In Seoul aangekomen was het even zoeken waar ik naartoe moest. Het is niet moeilijk, maar alleen alles uitpuzzelen is even wennen.
In Seoul kun je alleen met creditcard betalen overal, dus dat was een tegenvaller. Ik heb gelukkig in een cafe wifi kunnen pakken, zodat iedereen wist dat ik goed was aangekomen.
Na 2,5uur kon ik weer gaan boarden.
In het vliegtuig zat ik langs een frans meisje, die ook naar Bali ging voor stage. Het duurde nogal lang en op een gegeven moment kwam de omroep, dat iedereen het vliegtuig uit moest. De reden is voor mij nog steeds onbekend, maar gelukkig konden we na een tijdje weer naar binnen. De tweede vlucht leek wel 3 dagen te duren, ik kon niet slapen, terwijl ik dood moe was en de minuten leken wel uren.

In Bali aangekomen was het even zoeken en wachten op mijn backpack. Het viel mij wel meteen op dat het BLOED HEET was. Eenmaal in de grote hal was het zoeken naar mijn transfer. Ik kon ze maar niet vinden en werd al een beetje paniekerig. Er stonden zo veel mensen en ik liep daar wat alleen rond te dwalen. Na een tijdje stapte er een jongen op me af en vroeg of ik Gladys heette. Ik was dol blij en we gingen naar buiten.
We hebben in het engels een beetje gecommuniceerd en hierna bracht hij en een andere jongen me naar mijn verblijf.

In mijn verblijf aangekomen werd er verder niet veel gezegd. Ik heb uitgepakt en me de kamer eens bekeken. Uiteindelijk kon ik gaan slapen, maar dit lukt pas om 5.30uur. JETLAG!

De volgende morgen stond een klasgenootje voor mijn deur. Ik was blij hem te zien, omdat ik me nog niet echt op mijn gemak voelde en geen idee had hoe alles werkte en waar ik wat kon vinden. Hij heeft me de omgeving laten zien en daarna zijn we bij hem geweest.

De eerste indruk boeten is eigenlijk onbeschrijfelijk. Er is zoveel om je heen dat het eigenlijk te veel is om uit te leggen.
Sorry hiervoor.

Bij mijn klasgenootje thuis heb ik vooral gechilld en met zijn broer gekletst.
Ik heb een leuke eerste avond achter de rug.


Nu is het tijd voor mijn bed.


Selamat Tidur!

  • 21 Januari 2014 - 17:44

    Cindy.maass:

    Hallo lieve schat alles komt goed.
    We denken aan je manu cindy pedro kira simba jipsie.xxx

  • 21 Januari 2014 - 18:09

    Lindsey:

    Ha mupke,
    Al get spannende momentjes achter de rug dus. Ten eerste dien vertrek, dan mit det vleegtuug en einmal aangekomme in Bali mit dien transfer. Zweit brok dich dus letterlijk (wermte) en figuurlijk (spanning) oet. Gelukkig hubse waal een relaxt eerste dagje gehad. Haopelijk busse snel euver diene jetlag hear! Ps. Super lief watse euver dien elders en zusje sjriefs :). Selamat malam sayang xxx <3

  • 21 Januari 2014 - 22:21

    Jonice:

    Ha mup! Het avontuur is echt begonnen.. Ig hoap detse sjnel aan het tijdstip doa gewend bis.. Maar esse in dien ritme kums zal dat helemoal goodkomme!! Relax nog maar lekker.. De Bingtang sjmaak good doa hub ig geheurd! ;) dieke knoevel en kus! ❤️

  • 21 Januari 2014 - 23:35

    Monique:

    Hoi hoi,

    Heerlijk om je verslag te lezen, zeker hoe je een en ander beleeft en beschrijft. Ik hoop dat je een gouden ervaring op gaat doen op Bali en ik ga je zeker volgen via deze site.

    Liefs Monique (van Leo) oet Venlo

  • 22 Januari 2014 - 09:39

    Amanda :

    Hee Gladys,
    Leuk om je ervaringen te lezen. Even wennen aan de omgeving en de nieuwe situatie, maar daarna komt het vast goed. Met je enthousiasme en je uitstraling kom je in ieder geval al heel ver.
    groetjes Amanda

  • 22 Januari 2014 - 09:55

    Corrie Van Erve:

    Dag Gladys,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Laat de nieuwe situatie eerst maar even over je heen komen dan vind je daarna je weg daar wel in. Het gaat vast een zeker een mooie leerzame tijd voor je worden. Lieve groetjes Corrie

  • 22 Januari 2014 - 10:08

    Bart Van Zuijlen:

    Hoi Gladys, super dat je je emotie overwonnen hebt en doorgezet hebt! Ik wens je een hele fijne en leerzame tijd daar en ik hoop via Amanda toch nog een beetje op de hoogte te blijven. Succes!

    en Groeten Bart

  • 22 Januari 2014 - 10:57

    Eric Houterman:

    hee Gladys fijn dat je goed bent aangekomen.
    hopelijk ga je daar veel leren.
    en ik zal alles zeker volgen.
    veel plezier daar en geniet ervan
    groetjes eric

  • 22 Januari 2014 - 11:14

    Bernice:

    Heyy Gladys,
    wat een onderneming zeg! Ik snap dat het wel super spannend voor je zal zijn geweest! Maar heel leuk om te horen dat je goed bent opgevangen en al een rondleiding hebt gehad. Het zal natuurlijk even wennen zijn, zoals je zegt een andere wereld. Maar ik weet zeker dat het jou gaat lukken en dat het een toffe tijd zal zijn!
    Liefs Bernice

  • 22 Januari 2014 - 13:17

    E.L. Maass:

    Hallo Gladys, bagaimana sekarang dengan sama tjutju kita di Bali.
    Opa dan Oma kehilangan Gladys.
    Kita di sini mengharpkan Gladys mendapetkan stage/perkansi di Bali jang
    bagus dan hebat ( een belevenis om nooit te vergeten ).
    We always love.

    Opa dan Opa

  • 22 Januari 2014 - 21:11

    Manu:

    hi Ik gladys'm blij voor je dat je reis goed verlopen.Groetjes manu

  • 22 Januari 2014 - 21:35

    Tante Mandy:

    Allo Gladys,
    Goed om te horen dat alles is goed gegaan. Maak er een mooie ervaring van en vooral genieten van alles wat op je pad kruist. Veel liefs van ons allen. ♥♥♥

  • 23 Januari 2014 - 07:00

    Peter Jansen:

    Sjaloom,

    Och nee, dat is een ander land ;)
    Gelukkig uit eindelijk op het goede adres aangekomen

    Groetjes oet ein kaad Remunj

  • 23 Januari 2014 - 21:55

    Esther En Kidds:

    Hallo Gladys, goed om te lezen dat je goed bent opgevangen. Geniet van deze stage en we lezen graag weer hoe je de eerste dagen is bevallen. We love U

  • 25 Januari 2014 - 18:00

    Ome Leon:

    Hoi gladys,

    wel even spannend die eerste dag. We zijn erg benieuwd naar je ervaringen van de afgelopen week.

    ome Leon

  • 05 Februari 2014 - 20:49

    Ria Vergoossen:

    Hoi Gladys, je kent me niet maar ik ken jouw wel via je pap Pieter, wat heb ik bewondering voor jouw om dit alles te ontdekken, ik wens je heelveel plezier,spanning en leerzame uren en dagen. groetjes en tot schrijfs.
Gladys

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1284
Totaal aantal bezoekers 16798

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 13 Juli 2014

Internship Bali. Youth Prison

Landen bezocht: